2007. április 20., péntek

Pécsi buszok új élete

A BKV a 38A és a 138-as vonalat (Csepel-Lakihegy, Csepel-Campona) tavaly ősszel a VT-Transmannak adta át alvállalkozásba. A VT az év tavaszán Pécsett már selejtezett 7 Ikarus 280-assal és egy Ikarus 284-essel végezte az utasok szállítását, ám a sajtó hamar felfigyelt ellenőrök szénmonoxid mérgezése miatt.. CIKKA buszok eredeti, pécsi állapotukban, festésükben álltak forgalomba, pár matricát leszámítva nem sok változáson estek át Pestre érkezvén. 2007 január elsejétől azonban "Visszatér(t) a BKV színvonal Csepelre"Az (ex)pécsiek közt igazi különlegességnek számít az Ikarus 284-es. Ez a busz ugyanis az első magyar tolócsuklós busz, a 280-as szériánál alacsonyabb padlószinttel.. a 435-ösök előfutára. A BKV-nál egy példány szolgált a típusból '85 és '87 között.Miután a buszok Csepelen nem váltak be, némi BKV kékítés után a 18-47V és a 41V pótlóbuszon álltak forgalomba Budán. Mint azóta már itt nálam is látható volt, a 41V-n manapság már a 263-as típus vette át mukát. Jöjjön két kék pécsi zárásként:(A bejegyzés írása óta egyik említett pótlójárat sem közlekedik már. A pécsi buszok és az Ikarus 263-as típus se járja a fővárosi utakat - 2009. feb)

Nincsenek megjegyzések: