2007. július 31., kedd

2006.07.31.

2006.07.31-én közlekedett utoljára UV a 42/52 viszonylaton. Azóta már a Tóth Árpád utcai végállomás sincs meg a hurokkal..

2007. július 28., szombat

Emlékek

Emlékszünk még?

2007. július 23., hétfő

UV búcsú a 41-es vonalon

2007.07.22. Vasárnap, éjfél tájt nagy tömeg utazik a 3465-3856-os szerelvényen. Igen, elérkezett ez a nap is. A Bocskai úti felszíni munkálatok befejeződtek és a Móricz Zsigmond körtéri ideiglenes pálya is elkészült. Az eredeti rend szerinti Batthyány tér-Kamaraerdő útvonalon közlekedő 41-es Kelenföldről adott ICS-kkel indult meg hétfőn... az UV-k utolsó napját éltük a 41-esen. A 47-esen még majd' egy hónapjuk van és utána vége a történetnek.

2007. július 19., csütörtök

Erdély (júius 6-18)

Kezdőkép, Nagyvárad... ahol a járműállomány Németországból beszerzett (Drezda, Magdeburg, Berlin) T4/B4 és KT4 típusú Tátrákból áll.

T4-B4 szerelvény + oszlopok, a Sintezai végállomáson, távolabb a várostól, az iparnegyedben. Váradon amúgy 3 vonal van, vagyis: 1N, 1R, 2, 3N, 3R..

Egy Ikarus és irány Kolozsvár, igaz nem ezzel az IC-vel. Váradon a borús időben nem volt fotós hangulatom, azonban kinéztem egy-két jó helyet magamnak.

Dehogy vonatoztam én 4 órát 3 Desiro motorvonatból álló szerelvénnyel Kolozsvárig, én egyenesen Párizsba mentem! :) Na jó.. ez is csak egy használtan vett járgány (Renault SC10R), a RATP-től ahol manapság már nem ilyen festésűek a buszok. .

...hanem ilyenek, mint ez a Renault (Irisbus) 12M. Mondom én, hogy Párizsban voltam :)

Vagy, hogy is van ez? Berlinben voltam? (Az Állami Magyar Színház/Opera előtti ívben egy KT4D)

Izé.. szóval... hogy ez a Timis mennyire csúnyácska. Nem csoda, hogy vettek helyettük mindenféle használt német gépet ország szerte. Nem csak ronda, de üzemeltetésileg is problémás szerkezet, nem éppen a román ipar csúcsteljesítménye. Trolit meg majd legközelebb fotózom Kolozson.. saját hibámból fényképezőm idő előtt feladta a szolgálatot.

Marosvásárhelyen töltöttem a 12 nap jelentősebb részét, ahol akadt azért fényképező nekem :) Egy kicsit ellenfényes MAZ 103-assal jelképesen letudom most az ottani helyi buszközlekedést, pedig akad mindenféle. Használt német, román.. és még Ikarus is.

Fekete-fehér csendélet, vasúti ihletettséggel. Közúti átjáró andráskeresztje egy vasúti előjelző, háttérben a Somostető.

Vásárhelyről tettem egy kirándulást a svájci Luzern városába eltölteni egy kis időt a sóbányában.. vagyis Parajdra, ahol ez az 1991-es Volvo/Hess B10M fogadott. A típust 2006-ban selejtezték Luzernben, most pedig a bányába szállítja az utasokat eredeti állapotában.

A 4014-es Marosvásárhely-Brassó személyvonat megérkezik Tirgu Mures Nord, vagyis a kissé túlzó nevű "Marosvásárhely Északi pályaudvar" állomásra.

Természetfotó.. Szinaja (Sinaia) felett a Cota 2000-ről, az oda felvezető drótkötélpályával. Szinaja egy felkapott román üdülőhely, a hajdani határon túl, Bukaresttől vasúton 121, Brassótól 45 kilóméterre.

Brassó egyetlen villamosvonalát (101) 2006. december 1-én számolta fel, villamos utoljára november 17-én járt. A kocsiszín udvarán még pár T4-es és B4-es Tátra várja végzetét, német Duewag kocsit már nem láttam. Jelentősebb trolibuszhálózata van, ilyen-olan típusokkal. Buszparkjának főbb alkotói MAN Lions' Classic (csuklós és szóló), szóló Mercedes Connecto, MAZ 103-as és Probus 215 SCB midibuszok.

Egy Ikarus 256-os, szintén Brassóban a vasúti pályaudvar melletti buszpályaudvaron. Szerencsés voltam és 3 Ikarus is akadt itt :)

Egy 40-es sorozatú, mozdony a CFR Călători (a CFR személyszállítási ága, lásd elsejétől MÁV Start Zrt) állományából. A svéd ASEA cég licence alapján a román Electroputere 1967 és 1991 között 922 darabot gyártott a típusból. Bejegyzésem záró képe is egyben.

2007. július 1., vasárnap

ZET, 3. nap

Kicsit meglepő kezdőkép zágrábi tartózkodásom utolsó napjára... részlet a Jelasics tér egyik állványzattal körbevett házáról. Coca Cola reklám és láss csodát, rajta egy 101/201-es sorozatú villamos mása :)Ha már Zágrábban jár az ember kihagyhatatlan látnivaló a világ egyik legrövidebb siklója. Az Uspinjača 1893 óta üzemel a maga 66 méteres hosszával, hogy 55 másodperc alatt 30,5 méter szintkölünbséget küzdjön le.Ez a nap már elég borongós volt, azonban ezt a két képet még beteszem. Tátra és Končar Branimir trž-n és egy KT4YU a Fasizmus áldozatainak terén (Trg. Žrtava fasizma), a 13-as villamos vágányzár miatti ideiglenes végállomásán. A tér oldalában egyébként körben fut a villamos és ágazik el három irányba.Szokatlan nyitókép után hasonló záró. A Hrvatske željeznice (HŽ) a helyi vasúttársaság 3 darab 1976 és 1979 közt beszerzett Ganz Mávag villamos motorvonata graffitiként a falon. Viszlát Zagreb!