2007. november 23., péntek

Kraków - 2006

Folytatom a 'böngésszünk régebbi képek közt, hogy legyen mivel frissítenem' módszert. 2006 szeptember elején sikerült egy-két napot a városban töltenem, s habár nem a villamosozás miatt kerültem oda, igyekeztem a hálózat lehető legnagyobb részét beutazni, ami valljuk be nem is olyan kis feladat. A külváros-belváros-másik külváros típusú villamosvonalakkal el lehet szórakozni, bizony akad vonal 1 óra feletti menetidővel és onnan még vissza is kell jutni a belvárosba, márpedig mindig a szűken vett történelmi belvárostól indultam.

Személy szerint igen kellemes emlékeim vannak a városról, bárkinek szívesen ajánlom. Budapestről közvetlen vonat közlekedik Krakkóba. Belvárosa szépen karban van tartva, persze ahogy távolodik az ember úgy juthat kevésbé vonzó városrészekbe is. Közelsége és kiterjedt hálózata bármely közlekedésbarát számára vonzó lehet, valamint ne feledkezzünk meg a lengyel Tatra utánzat, Konstal villamosokról. Konstal 105Na villamosok szólóban duplán vagy triplán járnak, de akár MAN GT6, Bombardier NGT6 vagy exbécsi gépekkel is utazhat az ember.

Kis kitérő Krakkótól, a Auschwitz-Birkenau. A sok képen látott bejárati toronyból készült kép a tábor közepére érkező vágányokkal ahova az elhurcolt emberek megérkeztek..

Visszatérve Krakkóra... úgy hiszem fog még ebből a városból bejegyzést látni a blog, viszont akkor igyekszem majd minden típust felvonultatni.. kérdés mikor jutok el újra a városba..

2007. november 17., szombat

Hó a hegyen - villamosfelvonulás

Habár gimnáziumba végállomása mögé jártam, mégis most indultam életemben először célirányosan fogast fotózni. 11-re értem a Moszkva térre, megnéztem a villamosfelvonulás résztvevőinek indulását és mentem is fel a hegyre, mivel fórumon egy-két kép szép havas tájat ígért :)

Ugyanaz a szerelvény még felfelé útban.. Több kocsit is kivártam a Művész út-Széchenyi-hegy távon, de ide kevesebb kerül. Mondjuk a fagyoskodás élményét a képek igazán nem adják vissza :)

Ha már nem tartom az időrendiségem.. 54-64 (motor-pót) indul a Városmajorba. Ez a szerelvény egyébként felújított. Más beltér színvilág, vizuális utastájékoztatás..


Egy kis videócska a lefelé utamról, de előtte azért nem hagyhattam ki, hogy ne tegyem meg azt a rövidke távot a Gyerekvasútig, ha már fent vagyok a hegyen. Szerencsém is volt, hiszen mikor megérkeztem a távolból már hallani véltem a mozdony kürtjét. Első képemen Szécshenyi-hegy végállomás bejárati jelzőjéhez érkezik a vonat, második képemen pedig Normafa felé tart a szerelvény.

Leérvén ismét csak a vágányzárba botlottam. A Moszkva tér-Budagyöngye szakasz, a fasori tucatnyi lassújellel részlegesen megújul.

Meglepetésként még a felvonulás résztvevői is a Moszkván ácsorogtak mikor megérkeztem 56-os buszommal. A felvonulás résztvevői: 1441 (a manapság már ritka nem digitális órájával), a 3276-5869-3898 hármas UV szerelvény Zugló kocsiszínből és a 611-es és 436-os nosztalgia kocsi.

A gépezetek délután háromkor megtettek még másfél kört a körúton majd elindultak Fradi és Zugló felé..

2007. november 16., péntek

120 vol.2

A HÉV 120. születésnapja után elérkezett a fővárosi villamosközlekedés 120. évfordulója.

2007. november 13., kedd

UV búcsú a 19-esen - 2006

Egy éve, november 12-én közlekedtek UV-k utoljára a 19-esen. 13-án Ganz csuklósok vették át a helyüket.

2007. november 11., vasárnap

Emeletesvonat próbaúton - 2006

Túl jó képi anyaggal nem szolgáltatok, de különlegessége miatt megér egy bejegyzést. Tavaly október végétől három héten át a Bombardier egy emeletes szerelvénye közlekedett szerte az országban. Mozdonyuk egy német 218-as sorozatú gépezet volt. A MÁV különféle beszerzési álmaiból nem tudni mikor is lesz nekünk ilyenünk, egyelőre örüljünk az opciós 30 Flirt lehívásának..
 
Nyitóképem a Nyugatiból, zónázó vonat, Vácig száguldottam vele, jól tömve volt.. vacak minőségű videó Vácról, az indulás Szob felé..


Ez a két kép pedig Székesfehérváron készült (nocsak, kis időn belül ismét Fehérvár.. ). Tavaly november 4-én, mikor egy jó kis 500 kilométer feletti vonatozásra adtam fejem. A szerelvény Tapolcára tart, mivel a Balaton északi partján futó 29-es vasútvonal nem villamosított az itt közlekedő vonatok java Fehérvárról mozdonycsere után indulhatnak csak tovább, a próbavonat dízel gépének hála ez ekkor elmaradhatott. 

2007. november 5., hétfő

Esti Combino

Habár még május végi ezen képem, bejegyzést mégse kapott. Mostanában viszont nem igen fényképeztem, így régebbi 'munkásságomból' élek :) A kép a Blaha Lujza téren készült, mikor az utolsó 4/6-osok egymást követve szép lassan, visszafogás után eltűnnek a Népszínház utcában a Hungária kocsiszín felé.. Mivel manapság mindig mellékelek egy kis hangulat videót most se hagyhatom ki.

2007. november 4., vasárnap

37B

Idén is járt a mindenszentek és halottaknapi megnövekedett temetői forgalom kiszolgálására létrehozott 37B jelzésű villamos. A járat a Keleti pu-Újköztemető távon közlekedett, 10 percenként. A képek tavaly október 28-án, az Asztalos Sándor utca megállónál készültek. A képeken szereplő két kocsi (1440, 1442) azóta már megújult, 1442 pedig a Körúton található meg..