2009. július 27., hétfő

Bakonyi kiruccanás

Évtizedes szokásomhoz híven idén is (bár tavaly nem) ellátogattam Döbröntére, s bár sok közlekedési kép meglehetősen kevés készült hozok egy bejegyzést. Utamat a Déli pályaudaron kezdtem, Győrig a 44-es Flirt repített, mely ekkor (júl. 22) még egy hónapos se volt és csak két újabb gép volt nála forgalomban. Győrben lőttem a nyitóképet, a háttérben a tetőn dolgozó munkásokon túl vonatom, a Celdömölkig tartó Bz+pót+pót szerelvény ácsorog.

Győrben már sokszor jártam, ugyanakkor mindig csak átutazóban.. most is csak 20 percem volt ami arra volt elég, hogy vegyek egy Kisalföldet az újságosnál és sétáljak picit a buszok közt. Ezután elhelyezkedtem a hátsó Bz pótkocsiban a 'panoráma ablaknál'. Pápán volt 16 percem eljutni a buszpályaudvarig amit végül 8 perc alatt teljesítettem (kb kilométeres táv).
 Bizony, a Bakony volánt is megcsapta az új idők szele. A Pápa-Ganna-Döbrönte vonalon 2007-ben még hasonló gépen utaztam mint a képen látható DUL-848, most egy Credo EC12-es szállított (FLR-316). Bár a légkondi jól esett, mégis kár. A kihasználtság alacsony, a menetrend elég ritkás kínálatról ad számot.. igaz, Ganna lakossága nagyjából 300 fő, Döbröntét pedig kb. 270-en lakják és itt a kis bakonyi falunál még az út is végéhez ér.
 Ha már Döbrönte.. az egyetlen tömegeket megmozgatni képes látványosság a faluban a lovaskocsin és a napi pár buszjáraton kívül a várhegy oldalában lévő sífelvonó. Állítólag 500 méteres pálya van (volt?) itt. Mivel eddig mindig csak nyáron jártam erre bővebben nem tudok nyilatkozni róla, de ha más nem... szánkózni jó lehet itt :)

A csárdától a Hasik hotel felé. Hajnalban, nemkicsit kómásan tartottam haza, ekkor egy Mercedes O815 kisbusz szállított (KUE-651). Fényképezni nem volt időm, ekkor is max. 15 percem volt Pápán a vasútig eljutni és jegyet venni. Haza a szombathelyről jövő gyors Halberstadti kocsijában szenvedtem. 180 kilométer úgy, hogy izomlázasan a lábam se tudtam rendesen kinyújtani a szűkös ülésközben. Elég kellemetlen volt, node valahogy hazaértem.

1 megjegyzés:

Hólabda írta...

Így nyáriba is nagyon klassz....