2009. július 3., péntek

Cívis buszok és villamosok

2009. július 1-én átvették a Volvók a hatalmat a debreceni helyi buszközlekedésben. Mint egy kis rövid bejegyzésben magam is beszámoltam róla a Hajdú Volán helyét a Cívisbusz Konzorcium vette át, így eltűntek az Ikarusok, MAN-ok, Solarisok, Jelczek helyettük egységes, Volvo flotta dolgozik. A csuklósok azoknak akik a BKV és a Volánbusz gépein utaztak már nem fognak meglepetést okozni, a Székesfehérváron készült gépek adott esetben viszont igen. Sajnos az összeszerelés minősége még mindig döcögős.

Habár a buszok korszerű, GPS alapú utastájékoztató berendezéssel vannak ellátva, valamint digitális homlok- és oldalkijelzővel ezek egyelőre nem vagy csak hibásan működnek, jópár járaton előkerültek a hagyományos homloktáblák és az A4-es lapok. Az ilyesmit sajnos sokan megjegyzik. A megállói utastájékoztatás sem áll még a helyzet magaslatán. Én a szolgáltatóváltás másnapján, másodikán látogattam el a Cívis városba, kicsit buszoztam erre-arra, azonban hamar rá lehet unni, hiszen bármerre megy az ember mindenütt ugyanazok az egyen buszok, ami üzemeltetői szempontból előnyös lehet, nekem inkább unalmasnak tűnt.

Bármi időrend nélkül négy kép a 490-es Bengáliról aki 45 évvel és 2 nappal korábban Budapesten 1221-es pályaszámmal kezdte meg szolgálatát. Debrecenben 1983 óta szolgál.

További két Benga. A sétáló utcában a belvárosban nem nagyon tudtam fotózni, sajnos elég felhős volt, de így legalább muszáj volt keresnem valami más környéket.

Típuscsere. KCSV6, azon szériának is a prototípusa az első képen ami kinézetre még mindig kissé eltér a sorozat többi tagjától. 1993-ban ez a villamos vitte el az Industria kiállítás Nagydíját. '94-ben megfordult Miskolcon, járt Pesten a Körúton is... természetesen új otthonát is megismerhette. Végül '97-ben megérkezett a Ganz-Hunslettől a többi 10 kocsi is.

További két kép róluk. A jövő Debrecenben is érdekesnek ígérkezik. Szeged és Miskolc mellett itt is megindult az új járműbeszerzési tender, ami azonban az időközben rendkívül meggyerngült forint árfolyam miatt meglehetősen döcögősen halad. Eredmény egyelőre nincs. Egyrészt az új járművekkel tuják majd kiváltani a Bengálikat, de ami még fontosabb... kell a jármű a tervezett kettes vonalra.

Világoskékkel a tervezett kettes villamos, mely a Debrecen Plaza megállónál ágazik ki a már meglévő 1-es vonalból. Zöld és piros színnel a trolivonalakat jelezték. A térkép forrása és további információk itt érhetők el: A debreceni 2-es villamos (pdf)

Egy MDmot szerelvény, illetőleg a vezérkocsis vége. Fogyatkozóban vannak már ezek a piros mellékvonali szerelvények a MÁV-nál, magam talán csak egyszer, Bátaszék és Kiskunhalas közt utaztam vele. Debrecentől szokás szerint a vasútállomáson búcsúztam ahol a kánikulában még 20 percet késett is az IC-m. Zárásként egy reklám, egy lakótelepi panel oldaláról. Mivel hasonlót Zágrábban láttam utoljára, ott is a városra jellemző villamostípussal ezért megörültem neki. Debrecen az élet Coke oldalán. Mondjuk én nem iszom ilyen izéket... :)

Nincsenek megjegyzések: