2014. május 8., csütörtök

Fejér vegyes (Közeg hazai pályán)

 
Most jöjjön néhány április végi kép, kezdve itthon Velencén, ahol immáron másfél éve lakom. A Zöldliget Általános Iskola parkolójában pihent ez a C56-os Ikarus.. amely típus iránt valami teljességgel megmagyarázhatatlan vonzalmat érzek. Valószínüleg műszaki pihenőjét töltötte itt, nem sokkal később Kápolnásnyéken láttam, vagy Sukoró, vagy Pázmánd volt úticélja.

 
Átvezetésként egy Classic homlokfalas, ám a valóságban klasszik Ikarus 256-os a fehérvári Király soron ácsorogva. Ha minden igaz a móri Winkler Trans tulajdona és 2013 nyaráig még éppen ugyanolyan dupla lámpás volt mint alatta az Albás DUD.. azonban egy baleset miatti helyreállítás során új homlokfalat kapott. Amit viszonylag gyorsan sikerült újra leamortizálni kissé.. A második kép Pákozdon készült, életem első bringás Velencei-tó kerülő túráján (2014.04.23.). Igazi velünk élő történelem már minden ilyen busz, de pontosan a kép készítésének napján jelentette be Völner Pál a fejlesztési minisztérium államtitkára, hogy a következő években 400-500 új busz beszerzése várható. Így az elmúlt évek teljes állóvize után megindulhat a volán flották megújulása, ami pont az ilyen buszok eltűnését jelentheti. Bár az is igaz, hogy ebbe a darabszámba már a Kravtex gyárudvar kisöprése miatti cirka 150 buszt már beleszámolták..

A buszos téma zárásaként egy Ikarus 395-ös, a Balaton Volán színeiben, mert ilyen összeállítást még biztos, hogy nem fotóztam. A Budai úton tart a város határa felé.

 
A Classic homlokfalas klasszik Ikarustól pár méterre a Király soron, a Fejérvíz Zrt. központjának épülete előtt ácsorog ez a blog témáiból teljesen kilógó tűzcsap, azaz szinte teljesen.. hiszen ha valóban a Mávag gépgyár gyártmánya, mint aminek tűnik, akkor azért legalább valami közlekedési kötődése is van :) Amúgy pedig egy szép, míves darab, ezért szúrt szemet rögtön.

 
Természetesen nem hagyhatom ki a fehérvári vasútállomást, ami az egyik kedvencem az országban. Az elmúlt egy-két évben mindig a pár hónap múlva most már tényleg elkezdik felújítani státuszban leledzik, azonban nyáron, vagy ősszel most már állítólag tényleg. Tuti. A megváltozó vágánygeometria, az új SK 55 magasperonok és a szabvány perontetők (ami mint olyan nem létező dolog, mert még a 30a felújítása során se egységes típussal épültek át az állomások, megállók) a mai korba fogják emelni a színvonalat, de a hangulatot jelentősen rontani fogják. Sajnos úgy hallani, hogy az egyedi, 1951-ben épült, az ötös, hatos vágányok fölé épült váltóállító torony is a változó vágányzat áldozata lesz..

Zárásként egy remot román Dácsia, néhány Bz póttal, a nyolcason. Mellékvonalakon néha előfordulnak hasonló menetek rendkívüli esetekben, itt valószínűleg csak állomási rendezés közben sikerült elcsípnem ezt a szerelvényt.